MENU

Je najnižšia cena ťahákom pre všetkých?

Koľko ľudí pri svojich nákupoch vyhľadáva produkty s najnižšou cenou?

Ako stanoviť tú správnu cenu produktu? Chcú všetci len tú najnižšiu?

Mnoho firiem stavia svoju komunikáciu, reklamu na jediný benefit a to najnižiu cenu. Koho tým oslovíte a koho nie?

Podľa našej štúdie Ako nakupujeme  sa jednoznačne podľa najnižšej ceny rozhoduje 12% ľudí na Slovensku a 43% sa skôr rozhoduje.  Naopak najnižšia cena neoslovuje 44%. V praxi to znamená, že 12% ľudí kupuje vždy len to, čo je najlacnejšie a 43% kupuje najlacnejšie výrobky za určitých podmienok. To znamená, že ak si zákazník plánuje kúpiť určitý produkt / značku, hľadá najlacnejšiu cenu, respektíve najlacnejšiu cenu v obchodoch, ktorým dôveruje.
Respektíve hľadá najnižšia cenu jednej zo značiek o ktorej pri nákupe uvažuje. Veľmi často sa to stáva pri nákupe potravín a drogérie v maloobchodných reťazcoch.

Kto je spotrebiteľom produktov za najnižšiu cenu? Koho osloví tento benefit?

Vek ani pohlavie nemá vplyv na preferenciu najnižšej ceny.  Je to najmä náš postoj k životu a nákupom celkovo. Čiastočne sa na tom podieľa aj príjem a miesto kde žijeme.

Najviac nakupujú najlacnejšie produkty ľudia z vidieka,  nižším vzdelaním, vo vyššom veku a z nižším príjmom. Títo ľudia nepotrebujú kvalitu, často totiž nedokážu rozoznať čo kvalitné je a čo naopak nie je. Dovolenky sú pre nich stratou času, služby nevyužívajú a nakupujú len to, čo skutočne potrebujú. Emócie, ani dôvera nehrajú pri nákupe žiadnu rolu. Nakupujú síce na internete, ale s výrazne nižšou frekvenciou. My sme tento segment nakupujúcich pomenovali Jednoduchí ľudia a reprezentuje 18% populácie Slovenska.   

Druhou skupinou sú ľudia, vo veku 18- 44 rokov, ktorí bývajú v menších obciach, majú stredoškolské ale aj  vysokoškolské vzdelanie a väčšinou majú malé deti. Potrebujú teda nakupovať produkty pre viacero členov a preto vyhľadávajú najnižšie ceny. Hrajú sa na kúzelníkov a z mála peňazí dokážu nakúpiť veľa vecí a preto doslova milujú nielen najnižšie ceny, ale aj akcie a zľavy. Túto skupinu sme nazvali „Akcioví maniaci“ a tvoria 13% populácie Slovenska.

Ľudia s vyšším príjmom, ktorých sme nazvali Úspešní a tvoria 14% populácie, ale ani Racionálne – impulzívne ženy, ktoré tvoria najväčšiu časť 21%, reklamou s benefitom najnižšia cena neoslovíte.

Obe tieto skupiny zákazníkov na Slovensku ocenia kvalitu. Kým Racionálne – impulzívne ženy vyhľadávajú skôr kvalitu za rozumnú cenu, Úspešní vyhľadávajú najvyššiu kvalitu, za ktorú sú ochotní aj zaplatiť. Kvalita pre nich znamená aj dôveryhodná značka či už produktu alebo obchodu. Viac ako najnižšou cenou ich oslovíte budovaním brandingu.

Tieto informácie sú dôležité pri tom, keď si definujete cieľovú skupinu pre svoje produkty a obchodné aktivity, plánujete svoju reklamu a komunikáciu so zákazníkom.

Ak chcete vedieť, aký podiel zákazníkov, ktorých osloví najnižšia cena a naopak neosloví, kontaktujte nás. Radi Vám pomôžeme.

 

 

Páčil sa vám tento článok? Ukážte ho aj iným.

MENU