MENU

Je naozaj cieľová skupina 40 + tak nezaujímavá pre dnešných marketérov?

Plánujete reklamnú kampaň? Aká je Vaša cieľová skupina podľa veku?

V posledných pár rokoch neustále počúvam, že ideálna cieľová skupina sú mladí ľudia ideálne do 35, maximálne do 40 rokov. Vo veľkej miere za to môže fakt, že vývoj moderných technológií ide stále dopredu. Digitálny a online marketingový svet pozerá na zákazníkov najmä cez kľúčové slová a príliš neskúma myslenie a dôvody ich správania.

Je naozaj cieľová skupina 40+ tak nezaujímavá pre dnešných marketérov?

Skúsme sa pozrieť viac do hĺbky. Aké sú rozdiely v ich nákupnom správaní?

Výsledky z našej štúdie, ale aj iných výskumov generácie Milenials, teda ľudí do 35 rokov, poukazujú, že títo zákazníci ešte nemajú vybudované nákupné zvyky. Sú to ľudia, ktorí nadpriemerne vyhľadávajú novinky, chcú byť trendy, ale nechcú kupovať neznáme značky. Značka pre nich znamená spoločensky status. Na internete nakupujú s vyššou frekvenciou, radi surfujú a nakupujú impulzívne to, čo im padne do oka, aj keď to mnohokrát vôbec nepotrebujú.
Kto by nechcel takého zákazníka?

Lojalita je u milennialls výrazne nižšia.

Každá minca má dve strany a nie všetko je vždy tak ružové, ako to vyzerá. Tieto typy zákazníkov vyhľadávajú akcie a zľavy, aby si za disponibilné peniaze mohli nakúpiť čo najviac veci.  Značkové veci nakupujú najmä keď sú v zľavách. Zákaznícka lojalita je pomerne nízka, keďže často vyhľadávajú nové obchody a radi nakupujú cez zľavové portály či rôzne zahraničné stránky ako Ebay, Aliexpres ai…

Ako nakupuje generácia 40+?

Na druhej strane dnešná generácia  40-60 ročných ľudí je iná ako bola pred desiatimi rokmi. Podľa našich prieskumov sú to internetovo zdatní ľudia, nakupujúci na internete síce s nižšou frekvenciou, ale s vyššou lojalitou. Vyhľadávajú obchody, ktoré poznajú a ktorým dôverujú. Sú viac konzervatívni, a ak sú z niečim spokojní, tak sú verní zákazníci.

Veľká časť, najmä z väčších miest z nich radšej uprednostni kúpu kvalitnejšieho tovaru alebo služby. Kúpia drahšie, v menšom množstve ako by mali ísť do rizika a kúpiť viacero lacnejších vecí. Zľavovým portálom až tak nedôverujú. Zároveň sú menej náchylní na impulzívne nákupy a nakupujú racionálnejšie. Zľavy a akcie ich potešia, aj keď ich okrem potravín priveľmi nevyhľadávajú. Skôr preferujú vyššiu kvalitu za rozumnú cenu. Reklamou na Facebooku ich ale oslovíte výrazne v menšom rozsahu ako mladšiu generáciu.

Mnohí z tejto generácie najmä z väčších miest si radi doprajú, aktívne využívajú služby, wellness pobyty  a tiež pravidelne dovolenkujú doma aj v zahraničí.

Je naozaj vhodné cieliť sa len na mladých? Je len na Vás akých zákazníkov si vyberiete.

Páčil sa vám tento článok? Ukážte ho aj iným.

MENU