MENU

Kto je nosným zákazníkom zľavových portálov?

Zľavové portály sú hitom posledných rokov. Prvotný boom už síce opadol, ale stále sú u nás veľmi populárne. Avšak tak ako každá služba, aj oni majú svoj cieľovú skupinu a preto by ste si mali zvážiť, či má pre vás ponuka prostredníctvom takýchto portálov význam. Zodpovedať si otázku: „Nachádzajú sa tu moji budúci zákazníci?“

Kto sú nosní zákazníci, ktorí nakupujú na zľavových portáloch?

Na zľavových portáloch nakupuje veľmi často 12% ľudí na Slovensku a 21% často. Naopak zriedkavo alebo vôbec 36%.

Len o niečo viac tu nakupujú ženy ako muži ale výrazne viac ľudia v mladšom veku. Nedá sa ale povedať, že starší ľudia by o zľavové portály nemali záujem.

Na to, či nakupujeme na zľavových portáloch nemá výraznejší  vplyv to, koľko zarábame ani to, aké máme vzdelanie. Jedinou skupinou ktorá o niečo viac preferuje zľavové portály, sú ľudia z menších miest a vidieka.

Ako by sme teda charakterizovali nosných zákazníkov zľavových portálov?

Podľa našej štúdie Ako nakupujeme najnosnejšou skupinou zákazníkov na zľavových portáloch sú ľudia  zo stredných a menších miest, vo veku od 25-44 rokov, rodiny s menšími deťmi.  Zľavy a akcie milujú a vyhľadávajú ich preto, že chcú mať veľa veci za málo peňazí. Radi nakupujú celkovo aj na internete.  Radi navštevujú aj nákupné centrá. Vyhľadávajú akcie a výpredaje a takmer polovica z nich nakupuje aj na zahraničných stránkach ako eBay alebo Alliexpres. Osloví ich reklama s cenovou zľavou, počúvajú na slová – x%, výpredaj, za najlepšiu cenu. Sú to ľudia, ktorí obľubujú víkendové pobyty na Slovenku, pretože ich kúpia na zľavových portáloch. Bazén, wellness v kombinácií s nízkou akciovou cenou pobytu je hlavný motivátor ich dovolenky. Túto skupinu tvoria z väčšej časti ľudia, ktorých sme nazvali „Akcioví maniaci“ a tvoria 13% z populácie Slovenska vo veku 18-69 rokov. Títo ľudia ale nie sú ochotní nakupovať za štandardné ceny a len málokedy sa z nich stanú reálni zákazníci za plné ceny. Ich mottom je „veľa vecí za málo peňazí“.

Kedy je teda vhodné komunikovať cez zľavový portál?

Túto otázku nie je možné jednoznačne odpovedať. Určite však majú zľavové portály zmysel:

  1. Ak ste nová prevádzka a chcete o sebe informovať trh. Táto cesta je určite rýchlejšia aj cenovo dostupnejšia ako štandardná komunikácia. Ak ste však úzko profilovaní na konkrétnu menšiu skupinu ľudí, cesta cez zľavový portál môže mať pre vás opačný efekt. Ako? Tak, že k vám prídu iní ľudia ako je vaša cieľová skupina taký, ktorým nenaplníte ich očakávania a oni vás za to odmenia negatívnou referenciu. Nie preto, že nie ste dobrý, ale len nie ste dobrý pre nich, majú iné potreby ako vaši potenciálny zákazníci.
  2. Ak ponúkate pár rôznorodých produktov a nemá pre vás zatiaľ zmysel investovať do e-shopu. Takouto formou si aspoň otestujete záujem o vaše služby a budete môcť postupne rozširovať portfólio až do momentu, kedy bude pre vás vlastný e-shop atraktívny.
  3. Ak prevádzkujete nejaké služby a potrebujete vyťažiť prázdne miesta resp. časy, kedy máte menej zákazníkov. Nezabudnite však z toho urobiť Happy Hour. Nedovoľte aby sa stalo, že Vaši aktívni zákazníci k vám začnú chodiť s kupónmi.
  4. Ak poskytujete produkty či služby pre ľudí, ktorí spadajú do segmentu Akcioví maniaci. Tí totiž za plnú cenu nekúpia takmer nič, nakoľko, čim vyššia zľava, tým je pre nich produkt atraktívnejší. A zľavové portály im umožňujú mať veľa vecí za málo peňazí.
Páčil sa vám tento článok? Ukážte ho aj iným.

MENU