MENU

Spokojnosť zákazníka je pri službách dôležitejšia ako web aj reklama.

Jedným z najdôležitejších komunikačných kanálov sú vaši zákazníci. Ich spokojnosť hrá veľmi dôležitú úlohu v tom, či vaše služby odporučia ďalej alebo nie.

Ako sa hovorí v starom slovenskom porekadle: „Dobrý chýr ide ďaleko a zlý ešte ďalej“.

Rada by som Vám tento fakt ukázala na číslach, ktoré vyšli z našej štúdie Ako nakupujeme.

Náš zákazník náš pán

Je ešte stále aktuálny výrok Tomáša Baťu: „Náš zákazník náš pán“?

V dnešnej dobe, kedy je trh presýtený ponukami neplatí len ekonomický trhový model ponuka, dopyt a cena.  Do popredia sa dostáva najmä prístup k zákazníkovi. Dnešní zákazníci hľadajú buď najnižšiu cenu, alebo pridanú hodnotu a tou je vo veľkej miere aj zákaznícky prístup.

Odporúčania a recenzie na internete sú pri službách omnoho viac ako akákoľvek platená reklama.

Že to nie je klišé, prinášam Vám fakty.

Podľa nášho nedávneho prieskumu pre klienta, si až 67 % zákazníkov vybralo prevádzku na základe predchádzajúcej skúsenosti, 37 % ľudí na základe odporúčania známych a priateľov. Len 5 % na základe webovej stránky. Pričom išlo o technickú prevádzku a nosnou cieľovou skupinou boli muži.

Zároveň sme sa v našej štúdií Ako nakupujeme pýtali takmer 1500 respondentov na rozhodujúce kritéria pri výbere kaderníctva, kozmetického a masážneho salóna. Ide o prevádzky, ktoré prevádzkujú väčšinou ženy.

A medzi 6 najdôležitejších kritérií výberu patri:

  • Dobrá predchádzajúca skúsenosť
  • Referencie a odporúčania
  • Dobrý prístup k zákazníkovi
  • Blízkosť pri dome (lokalita)
  • Dobrý pomer kvalita vs. cena
  • Príjemná atmosféra

Naopak ponuka na internete a  webová stránka sa umiestnili na spodných priečkach. Internetová stránka je dnes úplnou samozrejmosťou každej prevádzky. Je niečo ako výkladná skriňa predajne, produktový katalóg a cenník, ale zatiaľ pri výbere týchto služieb nie je hlavným motivátorom výberu.

Motivátorom výberu prevádzky, ktorá poskytuje služby, je okrem lokality hlavne prístup k zákazníkovi, spokojnosť a pozitívne odporúčania zákazníkov. Za týmto prístupom, za touto spokojnosťou sú dva základné parametre. Profesionálny a odborný prístup pri realizácií samotnej služby a zákaznícky prístup ako je empatia, ochota, príjemné prostredie a aj úsmev na tvári.

Viem, že v dnešnej dobe nie je ľahké nájsť kvalitných ľudí, najmä čo sa týka služieb. Aj tak majte na pamäti, že Vaši zamestnanci sú Vaša reklama a investícia do školenia zákazníckeho prístupu sa určite oplatí.

A tak na záver by som Vám všetkým rada popriala veľa spokojných zákazníkov.  Majte radosť z toho, čo robíte a dávajte ju ďalej svojim zákazníkom. A nezabúdajte ešte na jednu dôležitú skutočnosť. Len spokojný zamestnanec má aj spokojných zákazníkov.

 

A ak by ste mali záujem o školenie, rada Vám pomôžem.  Školenie zákazníckeho prístupu.

 

 

Páčil sa vám tento článok? Ukážte ho aj iným.

MENU