Trpezlivosť pri podnikaní alebo vydržať, vydržať..
Hovorí sa, že trpezlivosť ruže prináša.
A trpezlivosť pri podnikaní prináša úspech.
Keď sa bavím pri konzultáciách s podnikateľmi, ktorí začínajú podnikať, ich predstava je zvyčajne do pár mesiacov byť v pluse. Ale takto to v podnikaní vo väčšine prípadov nefunguje. Podnikatelia sú po pár mesiacoch frustrovaní a do roka ukončia biznis alebo ho zmenia za iný. A takto sa točia do kruhu. Budovanie firmy nie je ale šprint, ale beh na dlhé trate. Trpezlivosť pri podnikaní prináša úspech.
Ak nie ste veľký gigant, ktorý investuje milióny do reklamy a podpory obchodu, alebo nevyrábate najmodernejšiu techniku, treba sa pri podnikaní obrniť veľkou mierou trpezlivosti a nevzdávať sa.
Základom úspechu pri podnikaní je mať radosť z toho čo robíte, tešiť sa z každého malého kroku vpred a veriť si.
To ako myslíte a ako dokážete prijať aj nezdary, ktoré v každom podnikaní prídu, Vás posúva vpred. Otázky typu čo ak… radšej vypustíte z hlavy. Čo ak si to naozaj pritiahnete?
Takým príkladom z minulého storočia je aj Walt Disney, ktorý mal veľkú ideu, ale žiadna banka mu neverila. Obiehal jednu po druhej a nevzdával sa. A nakoniec dobyl svet.
Dávajte si pri podnikaní malé ciele a nabite sa dávkou trpezlivosti.
Pri podnikaní sa treba nastaviť na svoju ideu a cieľ a nebáť sa aj občas zariskovať. Dávajte si malé ciele, ale pravidelne, napr. na týždennej báze. Ich splnenie Vás nabije ďalšou energiou.
Základom každého biznisu je komunikácia s klientom. Jednoduchšia je na tzv. B2C trhu, čiže s konečným zákazníkom. Tu často stačí len dobrá podpora na internete, čiže dobrý web, SEO, kampaň cez google alebo Facebook a samozrejme kvalitné produkty, dobré ceny a ochotu byť tu pre zákazníka.
Pri komunikácií na B2B trhu, čiže s ďalšími firmami je to väčšinou náročnejšie. Ak nemáte správnych ľudí na správnom mieste, treba sa obrniť veľkou dávkou trpezlivosti. Na Slovenskom trhu je väčšina malých firiem, ktoré ale nemajú veľké rozpočty na míňanie. Tie veľké zas majú svoje procesy, preferujú spoluprácu s väčšími firmami a vyžadujú vysokú kvalitu za ktorú sú ochotné aj zaplatiť. Pri tomto biznise je dôležité budovať si osobné vzťahy a nevzdávať sa.
Problémy, ktoré prídu treba prijať a vyriešiť.
Asi nie je podnikateľa, ktorý by nenarazil na problémy, prekážky alebo aspoň menšie nezdary.
Väčšinou sú prekážky naše skúšky, či naozaj chceme svoj cieľ dosiahnuť. Viem, to z vlastnej skúsenosti. Každá prekážka mi pomohla posunúť sa ďalej. Je to aj o našom pozitívnom myslení.
Ak naozaj robíte všetko potrebné pre rozvoj Vašej firmy a napriek tomu nie sú výsledky také ako ste očakávali, vydržte. Nie vždy sa naplnia všetky očakávania okamžite. Podnikateľ sa musí naučiť byť trpezlivý. Skúste vždy najskôr prehodnotiť svoje kroky. Oslovili ste správnu cieľovú skupinu? Máte konkurenčné ceny? Bola Vaša reklamná kampaň dostatočná? Urobte si malý prieskum, pozriete sa čo robí Vaša konkurencia a urobte nápravné kroky. Oslovte nezávislého konzultanta, ktorý je odosobnený od Vášho biznisu a preto môže rýchlejšie zistiť slabé miesta. Ale vydržte.
Ak neprestanete veriť svojej idei, tak sa výsledok určite dostaví.