MENU

Urobme svet podnikania krajším. Každý z nás môže začať meniť svet.

Je možné urobiť svet podnikania krajším?

Dovoľte mi začať citátom z jedného zo svetových bestsellerov. V knihe Julianová cesta alebo putovanie s mníchom, ktorý predal svoje Ferrari sa píše:

Myslíme si, že vo svete obchodu nie je možné konať tak, aby boli obohatené obidve zúčastnené strany. Podliehame klamlivej domnienke, že pokiaľ jeden má vyhrať, druhý musí prehrať.“

Táto myšlienka opisuje reálny stav dnešného podnikania a celého podnikateľského prostredia.
Kouči a motivační lídri nás učia vyhrávať, byť najlepšími, a tiež stanoviť si svoje ciele a ísť si za nimi. A tak ideme, hoci aj na úkor celého okolia.

Som podnikateľka, rovnako ako Vy. Mojou náplňou je hľadanie informácií z trhu, z podnikateľského a zamestnaneckého prostredia s cieľom pomáhať firmám a podnikateľom na ceste k ich úspechu.  Okrem prieskumu trhu pre veľké firmy, robím aj mentoring a poradenstvo pre menšie firmy a podnikateľov. Dostala som otázku:

Čo najviac trápi dnešných podnikateľov?

Ak by som mala zhrnúť pár slovami, čo trápi dnešných podnikateľov a najmä ženy podnikateľky na Slovenskom trhu, tak by som spomenula pojmy ako arogancia klientov a zákazníkov, nezáujem, neférové praktiky a boj o to, kto vyhrá. Príbehov, ktoré by som tu mohla písať sú desiatky, ale nie je to podstatné, keďže sa každí z Vás už určite stretol s množstvom podobných situácií.
Vytráca sa etika, empatia a úcta. Tlačíme na ceny, skracujeme termíny a vytvárame kolobeh nervozity a stresov. Koľko klientov Vám na poslanie vyžiadanej ponuky, ktorej ste venovali x hodín práce, odpíše aspoň ďakujem?

Je možné z tohto kruhu von?

Z tohto bludného kruhu musíme začať vychádzať sami. Ľudia sa začínajú prebúdzať a hľadať hodnoty i zmysel života. Mnohí dnešní zákazníci začínajú byť nielen náročnejší, ale aj čoraz viac uvedomelí a vyžadujú reálnu hodnotu. Zavádzajúca reklama a pekné reči obchodníkov ich už neočaria. Dnešná mladá tzv. generácia Millenials už nechce pracovať ako ich rodičia a hľadá hlbší zmysel života ako je kariéra, pracovná pozícia a výška platu.

Každý z nás môže začať meniť svet.

Každý z nás môže začať vytvárať krajšie pracovné prostredie. Stačí ak ku svojim zákazníkom budeme pristupovať s úctou a rešpektom. Dokážeme opäť do slovníka vrátiť čarovné slová ďakujem a prosím, ktoré nás učili v detstve. Konkurenciu začneme brať ako partnera a nie ako úhlavného nepriateľa. S aroganciou a egom nebudeme bojovať, pretože to je strata našej energie. Svoje predávané produkty alebo poskytované služby budeme poskytovať s láskou a srdcom, v snahe niekomu naozaj pomôcť a nie len zarobiť a zbohatnúť.

A tak je na každom z nás, ako sa k tomu postavíme. Čím viac nás bude a čím viac budeme svojím správaním pôsobiť na našich zákazníkov a obchodných partnerov, tým rýchlejšie sa to odzrkadlí aj na nich, a podarí sa nám spustiť proces zmeny. Je to určite dlhšia a možno aj kľukatejšia cesta k dosiahnutiu cieľa, ale prináša o to väčšiu radosť z úspechu a z naplnenia svojho zmyslu života.

A na záver opäť pár viet z Julianovej cesty:

Naozajstní lídri obchodu vedia, kto ich živí a ku svojim zákazníkom sa chovajú ako k členom kráľovskej rodiny. Pokiaľ zasvätíš svoj profesionálny život tomu, že budeš svojich zákazníkov milovať a robiť im radosť, stvoríš armádu poslov, ktorí budú šíriť tvoju dobrú povesť, vydajú sa do sveta a každému budú rozprávať, čo si urobil a kto si. Dokonca aj keď príde na tzv. konkurenciu, snaž sa urobiť čo je v tvojich silách, aby si im pomohol. Pomôž im získať, čo chcú a bumerang sa vráti späť – ona začne pomáhať tebe získať to, čo chceš. Dávanie spúšťa proces prijímania.“

 

Páčil sa vám tento článok? Ukážte ho aj iným.

MENU