Marketing v HR
Čoraz častejšie sa dnes hovorí o tom, že marketing už nie je len smerom k zákazníkom, ale aj smerom k zamestnancom. Budovanie marketingu je súčasťou Employee brandingu firmy.
Čo to znamená?
Základnými otázkami spotrebiteľského marketingu je: Prečo by si mal zákazník kúpiť môj produkt alebo službu? Akými hodnotami a benefitmi ho oslovím? Ako si ho udržím?
Základnými otázkami personálneho marketingu je: Prečo by mal zamestnanec pracovať práve v našej spoločnosti? Akými hodnotami a benefitmi ho oslovím? Ako si ho udržím?
Súčasťou marketingu a budovania značky je image, reputácia a dôveryhodnosť. Platí to rovnako v spotrebiteľskom marketingu aj v personálnom marketingu. Ľudia dôverujú značkám, značka sa spája s dôverou, kvalitou aj podvedomou emóciou.
V dnešnej dobe sa neustále hovorí o nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily, o nízkej motivácii zamestnancov, o prilákaní talentov alebo zvyšovaní lojality. Práve na prilákanie talentov, zvyšovanie lojality ako aj cielenej motivácie zamestnancov je potrebný marketing v oblasti ľudských zdrojov. Hodnota spoločnosti a image by mali byť v jednej línií s budovaním značky produktov a služieb.
Na školení sa dozviete:
- čo znamená budovanie značky zamestnávateľa
- aký je rozdiel medzi často používanými spojeniami Employee branding a Employer branding
- aké sú základné kroky budovania značky zamestnávateľa
- ako analyzovať stav spoločnosti
- aký prieskum použiť na získanie relevantných informácií k budovaniu značky
- ako segmentovať zamestnancov z hľadiska ich potrieb, očakávaní a preferencií
- ako pripraviť benefity pre jednotlivé segmenty
- čo znamená hodnota pre zamestnancov (EVP – Employee Value Proposition)
- ako zistiť vnímanie hodnoty zo strany zamestnancov a zákazníkov
- ako stanoviť správne hodnotu pre zamestnancov (EVP – Employee Value Proposition)
Informácie sú na základe skúsenosti z dlhoročnej praxe podložené rôznymi prípadovými štúdiami zo Slovenského trhu.
Školenie je určené pre personálnych manažérov, riadiacich pracovníkov, pracovníkov marketingu a obchodu..
Školenie sa realizuje na objednávku konkrétnej firmy aj individuálne podľa záujmu. Termíny školení pre verejnosť budú vždy upresnené v dostatočnom predstihu.
Trvanie školenia je 1 pracovný deň – 6 hodín.
Cieľom školenia je:
- pochopiť princípy marketingu pre potreby HR
- poukázať na potrebu hodnoty (EVP)
- zvyšovať značku zamestnávateľa v očiach zamestnancov a kandidátov
- naučiť sa komunikovať s uchádzačmi cielene a efektívne
- poukázať na to, ako zvýšiť atraktivitu zamestnávateľa a tým znižovať fluktuáciu zamestnancov
Ing. Mária Boťanská, akreditovaný lektor
Viac informácií o lektorovi