MENU

Marketing v HR

Čoraz častejšie sa dnes hovorí o tom, že marketing už nie je len smerom k zákazníkom, ale aj smerom k zamestnancom. Budovanie marketingu je súčasťou Employee brandingu firmy.

Čo to znamená?

Základnými otázkami spotrebiteľského marketingu je: Prečo by si mal zákazník kúpiť môj produkt alebo službu? Akými hodnotami a benefitmi ho oslovím? Ako si ho udržím?

Základnými otázkami personálneho marketingu je: Prečo by mal zamestnanec pracovať práve v našej spoločnosti? Akými hodnotami a benefitmi ho oslovím? Ako si ho udržím?

Súčasťou marketingu a budovania značky je image, reputácia a dôveryhodnosť. Platí to rovnako v spotrebiteľskom marketingu aj v personálnom marketingu. Ľudia dôverujú značkám, značka sa spája s dôverou, kvalitou aj podvedomou emóciou.

V dnešnej dobe sa neustále hovorí o nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily, o nízkej motivácii zamestnancov, o prilákaní talentov alebo zvyšovaní lojality. Práve na prilákanie talentov, zvyšovanie lojality ako aj cielenej motivácie zamestnancov je potrebný marketing v oblasti ľudských zdrojov. Hodnota spoločnosti a image by mali byť v jednej línií s budovaním značky produktov a služieb.

Na školení sa dozviete:

  • čo znamená budovanie značky zamestnávateľa
  • aký je rozdiel medzi často používanými spojeniami Employee branding a Employer branding
  • aké sú základné kroky budovania značky zamestnávateľa
  • ako analyzovať stav spoločnosti
  • aký prieskum použiť na získanie relevantných informácií k budovaniu značky
  • ako segmentovať zamestnancov z hľadiska ich potrieb, očakávaní a preferencií
  • ako pripraviť benefity pre jednotlivé segmenty
  • čo znamená hodnota pre zamestnancov (EVP – Employee Value Proposition)
  • ako zistiť vnímanie hodnoty zo strany zamestnancov a zákazníkov
  • ako stanoviť správne hodnotu pre zamestnancov (EVP – Employee Value Proposition)

Informácie sú na základe skúsenosti z dlhoročnej praxe podložené rôznymi prípadovými štúdiami zo Slovenského trhu.

Školenie je určené pre personálnych manažérov, riadiacich pracovníkov, pracovníkov marketingu a obchodu..

Školenie sa realizuje na objednávku konkrétnej firmy aj individuálne podľa záujmu. Termíny školení pre verejnosť budú vždy upresnené v dostatočnom predstihu.

Trvanie školenia je 1 pracovný deň – 6 hodín.

Cieľom školenia je:

  • pochopiť princípy marketingu pre potreby HR
  • poukázať na potrebu hodnoty (EVP)
  • zvyšovať značku zamestnávateľa v očiach zamestnancov a kandidátov
  • naučiť sa komunikovať s uchádzačmi cielene a efektívne
  • poukázať na to, ako zvýšiť atraktivitu zamestnávateľa a tým znižovať fluktuáciu zamestnancov

Mária Boťanská, Lektor

V spotrebiteľských a HR prieskumoch, marketingu a personálnych nástrojoch som viac ako 17 rokov. Pracovala som na vedúcich pozíciach vo veľkých spoločnostiach a úspešne som rozbehla svoju vlastnú agentúru. Vďaka informáciám zo spotrebiteľských prieskumov poznám nákupné správanie zákazníkov, ich postoje, motivátory aj bariéry. Zo zamestnaneckých prieskumov a rôznych manažérskych nástrojov postoje zamestnancov, ich motivátory, ale aj najčastejšie slabé miesta firiem pri riadení. V osobnom aj pracovnom živote som vďaka osobnostnému rozvoju a zmene životného postoja našla samu seba, svoje naplnenie, radosť a splnenie snov. So svojimi skúsenosťami sa chcem podeliť s Vami.

Mám záujem

MENU