Ako urobiť prieskum trhu
Pod prieskumom trhu si ľudia často predstavia anketu na ulici alebo výsledky predvolebných preferencií.
Prieskum trhu je ale jedinečný zdroj informácií, ktorý je základom pre analýzu trhu, konkurencie, spotrebiteľského správania a potenciálu novej značky či inovácie.
Prieskum trhu má svoje pravidlá, metodológie a len správne navrhnuté otázky, cieľová skupina a analýza výstupov prinesie relevantné informácie. Dnes sa často robí prieskum trhu aj vo vlastnej réžií firiem a spoločnosti. A práve preto je potrebné vedieť, ako ho pripraviť správne.
Na druhej strane, nevhodne zvolená metodológia alebo cieľová skupina respondentov, Vám môže negatívne ovplyvniť celé Vaše podnikanie.
Na školení sa dozviete:
- aké sú typy a metodológie prieskumov
- ako si správne vybrať metodológiu
- aké informácie Vám prieskum trhu môže priniesť
- ako tvoriť otázky
- čo znamená reprezentatívna vzorka a prečo je potrebná
- aké sú najčastejšie chyby pri prieskumoch vo vlastnej réžií
- ako využiť prieskum trhu na analýzu trhu, konkurencie
- ako analyzovať potenciál trhu
- ako správne analyzovať spotrebiteľské správanie zákazníkov
Školenie je vedené interaktívnou formou, používame rôzne hry a projektové techniky.
Informácie sú na základe skúsenosti z dlhoročnej praxe podložené rôznymi prípadovými štúdiami zo Slovenského trhu.
Školenie je určené pre všetkých podnikateľov a firmy, ktorí chcú realizovať prieskum vo vlastnej réžií.
Školenie sa realizuje na objednávku konkrétnej firmy aj individuálne, podľa záujmu. Termíny školení pre verejnosť budú vždy upresnené v dostatočnom predstihu.
Trvanie školenia je 1 pracovný deň – 6 hodín.
Cieľom školenia je:
- naučiť Vás ako urobiť dobrý prieskum trhu
- ako vybrať vhodnú metodológiu
- ako správne zostaviť dotazník
- ako si zadefinovať cieľovú skupinu respondentov
- ako pracovať s dátami z prieskumu
Ing. Mária Boťanská, akreditovaný lektor
Viac informácií o lektorovi