Budú z kamenných obchodov iba showroomy?
V kamenných obchodoch sa radi poradíme, vyskúšame, ale nakúpime na internete za nižšie ceny.
Takto rozmýšľa, 47% ľudí, z toho 8% sa s týmto postojom k nakupovaniu stotožňuje úplne a 39% čiastočne.
Podľa našej štúdie Ako nakupujeme pritom nejde o starších ľudí. „Nosnou skupinou sú ľudia vo veku 25-44 rokov, ktorí vyhľadávajú značky, chcú byť trendy, vyzerať atraktívne a príťažlivo, ale ich príjem nepatrí k nadpriemerným.
Kto sú títo ľudia?
Tí, čo sa najskôr poradia v kamennom obchode a potom kúpia na internete sú ľud ia, ktorí na internete nakupujú často. Na druhej strane nechcú ísť do rizika a svoj nákup chcú mať pod kontrolou. Majú obavy nakupovať v neznámych internetových obchodoch. Pri nakupovaní na internete ceny porovnávajú v cenových porovnávačoch. Následne kúpia v obchodoch, ktoré poznajú, alebo ktorým dôverujú. Ak nakúpia v neznámom obchode, tak produkt, ktorí si najskôr prehliadli v kamennom obchode, alebo si značku či výrobcu overili v referenciách.
Ktoré kategórie takto nakupujeme najviac?
Najviac takýmto spôsobom nakupujeme:
- elektroniku (14% z celkovej vzorky)
- domáce spotrebiče (14% z celkovej vzorky)
- športové potreby (10% z celkovej vzorky)
Čo to znamená pre kamenné obchody?
Odpoveď na túto otázku môžeme už dlhodobo pozorovať na Slovensku. Veľká časť reťazcov z elektronikou, domácimi spotrebičmi či športovými potrebami postupne obmedzuje počet svojich prevádzok. Časť už zo Slovenského trhu odišla. V dnešnej dobe každý z obchodov predávajúci tieto kategórie má aj vlastný e-shop. Poskytuje tak ľudom možnosť pozrieť si produkt a kúpiť ho z pohodlia domova či vymeniť jednoducho na predajni, pretože určitá časť zákazníkov to uprednostňuje. Predajňa slúži viac ako showroom. Zároveň to umožňuje predajniam mať len menšie množstvo sortimentu na predajni a jednoducho ho na želanie zákazníka na konkrétnu predajňu doručiť. Ak by takéto zmeny nepodnikli, neprežili by.