MENU

Správne emócie sú cestou do srdca zákazníka.

Podľa prieskumu medzi marketingovými špecialistami  bude tento rok  hrať najdôležitejšiu rolu správny obsah a sociálne siete.

Obsah znamená cielená komunikácia s vybranou skupinou zákazníkov a potenciálnych zákazníkov.

Čo to znamená cielený obsah? Je to obsah, o ktorý má záujem daná cieľová skupina zákazníkov.

A viete ako sú dôležité emócie pre takýto cielený obsah?

Vďaka emóciám sme  schopní vyberať z množstva informácií a možnosti to, čo je pre nás najprijateľnejšie.

Podľa viacerých výskumov  asi 70% našich nákupov je vďaka emóciám. Emócie sú už zakomponované do samotného produktu, je to jeho image, obal, značka, kvalita, dôvera, príbeh, posolstvo, reklama, prostredie prevádzky, výklad obchodu, módne trendy.

Emócie vytvárajú náš vzťah k značke, k produktu, k obchodu, alebo samotnému obchodníkovi alebo aj predavačovi.

Predstavte si, že by Vám Vašu obľúbenú čokoládu zabalili do obyčajného bieleho papiera. Verili by ste, že je v rovnakej kvalite? Kúpili by ste si ju?

Alebo koľkokrát ste si neplánovane kúpili niečo, na čo ste mali chuť, alebo sa vám to zapáčilo v obchode?  Len preto, že sa vám zbehli slinky alebo predstava trendy kúsku do vášho šatníka? Takýto nákup voláme aj impulzný nákup, pretože je ovplyvnený aktuálnou emóciou a dáva nám impulz k nákupu.

Alebo si predstavte ako si vyberáte dovolenku? Listujete v katalógu a pozeráte obrázky. Dôležité pri výbere nie sú len samotné informácie, ale aj emócia samotného obrázku, ktorý sa nám páči.

Veľké  firmy, značky vedia presne ako vplývajú emócie na zákazníkov a tomu prispôsobia celú stratégiu produktu, jeho obal, benefity a samozrejme reklamu. Reklama je cielená na naše emócie, tak aby podporila znalosť značky a vyvolala záujem k nákupu.

Emócie sú dôležité nielen pri TV reklame veľkých značiek, ale pri každej komunikácii so svojim zákazníkom, alebo potenciálnym zákazníkom.

Ľudia dnes majú dostatok veci, plné skrine a predsa kupujú nové veci. Aby sme potenciálnych zákazníkov naozaj oslovili, mali by sme poukazovať nielen na funkčné benefity, ale prispôsobiť  komunikáciu aj na základe ich emócií. Na túto komunikáciu dnes využívame moderné a efektívne prostriedky ako je blog a články, sociálne siete, email marketing, katalógy  alebo videá.

Emócie sú naviazané na naše túžby, sny, ale aj na typ osobnosti a jeho životný štýl. 

Pre jedného môže byť túžbou byť obdivovaný a potrebuje k tomu image, iný má túžbu zlepšiť životné prostredie a preferuje jednoduchosť obalu v spojení s prírodou.

Pre  akýkoľvek cielený  obsah aj komunikáciu je ale dôležitá znalosť osobnosti človeka v jeho roli zákazníka alebo spotrebiteľa.

Z našej štúdie Ako nakupujeme, ako aj zo všetkých prieskumov vyplýva, že na emócie sú naviazaní výrazne viac mladí ľudia, ktorí nakupujú impulzívne. Nakupujú viac v zmysle páči sa mi. Čo sa týke strednej generácie, sú to viac ženy, ktoré nakupujú v zmysle kvalita za dobrú cenu. Chcú emócie, ale vzhľadom na finančné limity nakupujú aj racionálne. Naopak muži v strednom a vyššom veku a aj tí s vyšším príjmom na emócie nepočúvajú. Nakupujú viac racionálne. Ale za to je dôraz na image a vysokú kvalitu.

Ak viete kto je váš zákazník, ako sa správa, ako rozmýšľa, potom mu viete ponúknuť presne to, čo hľadá a čo ho osloví.

A pozor na zavádzanie. Zneužívanie emócií zákazníka má v dnešnom svete už opačný efekt.

Páčil sa vám tento článok? Ukážte ho aj iným.

MENU