Koľko zákazníkov si kúpi za rok mobilný telefón a v akých cenách?
Viete koľko ľudí na Slovensku si kúpilo za rok mobilný telefón? A načo sú Vám tieto informácie? Ak plánujete e-shop, alebo chcete zvýšiť predaje, mali by ste si pripraviť obchodnú a marketingovú stratégiu.
Základom obchodnej aj marketingovej analýzy je:
- počet zákazníkov, ktorí produkt alebo kategóriu nakupujú
- nosná cieľová skupina podľa veku, regiónu, životného štýlu…
- priemerné ceny produktov, za ktoré jednotlivé cieľové skupiny nakupovali
Všetky tieto informácie vám pomôžu vypočítať si potenciálne tržby, pretože platí jednoduchý vzorec: tržby = počet zákazníkov x frekvencia nákupu x priemerná cena.
Z výsledkov nášho prieskumu vyplýva, že každý tretí obyvateľ na Slovensku si kúpi ročne nový mobilný telefón, pritom nie je rozdiel medzi mužmi a ženami. Rozdiel je vo veku zákazníkov, ale aj v regióne, kde bývajú. Paradoxne najnižší počet zákazníkov z radu občanov je v Bratislavskom kraji.
A v akých cenách najviac nakupujeme mobilné telefóny?
Pozrite si našu krátku animáciu výsledkov prieskumu, v ktorej vám prinášame počet zákazníkov v kategórií mobilných telefónov za rok, podľa veku, regiónu ako aj priemerné ceny za ktoré mobilný telefón nakúpili.
Ak chcete vedieť viac o tom, prečo je potrebná analýza trhu a v čom Vám môže pomôcť pozrite si aj videá:
Analýza trhu ako súčasť obchodu aj marketingu. Prečo ju potrebujete?
Analýza trhu a príklady z praxe. Alebo ako zabrániť neúspechu.