MENU

Máme ešte stále radi ponuky e-mailom? Čoraz viac ľudí sa začína brániť.

Ešte pred pár rokmi, ľudia nemali problém dať svoj e-mail rôznym internetovým stránkam a portálom. Najmä, ak ich niečím zaujali a chceli dostávať novinky, zaujímavé informácie, či rôzne akcie.

V poslednej dobe však email marketing začína stagnovať. Prečo je to tak? Denne dostávame množstvo ponúk a na firemné verejne dostupné emaily množstvo spamov. Vyberáme si to, čo chceme dostávať. Na to, od koho budeme maily čítať bude čoraz viac vplývať dôvera v človeka alebo firmu, ktorá stojí za emailom a samozrejme jeho obsah.

Stále je viac ako 50% ľudí z internetovej populácie, ktorí sú ochotní svoj email za kvalitný obsah poskytovať, či už ide o zaujímavé informácie, recepty, e-booky alebo videá.

Výsledky sú na základe prieskumu spoločnosti MB Brand Management, na reprezentatívnej vzorke 1460 respondentov z internetovej populácie.

Na druhej strane sa zvyšuje počet ľudí, ktorí si svoje emailové adresy začínajú chrániť.

10% bude poskytovať email len zriedkavo a cielene

Čo sa však zmenilo v porovnaní s minulosťou je myslenie časti ľudí, ktorí v minulosti e-maily poskytovali. Menšia časť, 10% internetovej populácie, sa z dôvodu extrémneho množstva e-mailov rozhodla svoju e-mailovú adresu poskytovať len zriedkavo.

21% ľudí, ktorá v minulosti emaily poskytovala sa rozhodla svoj email už neposkytovať.

Väčším problémom je skupina, ktorú tvorí až 21%ktorá sa v dôsledku veľkého množstva e-mailov rozhodla neposkytovať svoj e-mail vôbec.  Jedná sa prevažne o ľudí, ktorí nakupujú na internete raz za mesiac, či raz za 2-3 mesiace, s vyšším príjmom aj vzdelaním. Sú to ľudia, ktorí nie sú náchylní na najnižšiu cenu, či akcie. Svoje e-maily si chránia viac ženy, ľudia vo veku 25-34 rokov a ľudia z veľkých miest.

7% email neposkytovalo a ani nebude.

O niečo väčšiu skupinu tvoria ľudia, ktorí si chránia svoje súkromia a e-maily nikdy neboli ochotní poskytovať a ani nebudú. Táto skupina predstavuje 7,5% internetovej populácie. Ak potrebujú predsa niekde email zadať, tak majú vytvorený taký, kde im následne chodia ponuky, ktoré si nikdy nepozrú.

Čo z toho vyplýva?

Tieto čísla sa budú s rastúcim množstvom e-mailov s rôznymi ponukami zvyšovať. Čím viac e-mailov s ponukou denne dostaneme, tým menej ich nielenže budeme otvárať, ale aj celkovo poskytovať e-maily. Stojí preto za úvahu, ako často, resp. koľko e-mailov by mal jeden zákazník dostať za mesiac nielen od jedného obchodu, či firmy, ale aj od všetkých dohromady. A aký bude samotný obsah emailu.

 

 

Páčil sa vám tento článok? Ukážte ho aj iným.

MENU