Koľko zákazníkov si kúpi za rok televízor a v akých cenách?
Viete koľko ľudí na Slovensku si kúpi za rok televízor? A načo sú Vám tieto informácie?
Ak plánujete e-shop, alebo chcete zvýšiť predaje, mali by ste si pripraviť obchodnú a marketingovú stratégiu.
Základom obchodnej aj marketingovej analýzy je:
- počet zákazníkov, ktorí produkt alebo kategóriu nakupujú
- nosná cieľová skupina podľa veku, regiónu, životného štýlu…
- priemerné ceny produktov, za ktoré jednotlivé cieľové skupiny nakupovali
Základom obchodnej aj marketingovej analýzy je počet zákazníkov, ktorí produkt alebo kategóriu nakupujú, kto je nosná cieľová skupina podľa veku, regiónu a v akých priemerných cenách produkt kupovali jednotlivé cieľové skupiny.
Všetky tieto informácie Vám pomôžu vypočítať si potenciálne tržby, pretože platí jednoduchý vzorec: tržby = počet zákazníkov x frekvencia nákupu x priemerná cena.
V krátkej animácií vám prinášame počet zákazníkov v kategórií televízorov za rok, podľa veku, regiónu, ako aj priemerné ceny za ktoré televízor nakúpili.
Ak chcete vedieť viac o tom, prečo je potrebná analýza trhu a v čom Vám môže pomôcť, pozrite si aj videá:
Analýza trhu ako súčasť obchodu aj marketingu. Prečo ju potrebujete?
Analýza trhu a príklady z praxe. Alebo ako zabrániť neúspechu.