Firemná kultúra je dnes nosnou súčasťou budovania značky zamestnávateľa. A pozitívna firemná kultúra základom spokojnosti a angažovanosti zamestnancov. Položte si ruku na srdce: ste v práci šťastný? Poďme sa pozrieť, čo to vlastne znamená pracovať v pozitívnom prostredí a mať pozitívnu firemnú kultúru.
Len reklama nestačí. Employer Branding znamená viac. Tak ako v spotrebiteľskom marketingu stačí ak značka raz sklame a negatívne informácie a referencie sa šíria veľmi rýchlo. Rovnako je to aj na pracovnom trhu.
Mladí ľudia? Ideálna cieľová skupina, ktorá ešte nemá jednoznačné návyky. Rada nakupuje, ale má to háčik, Ich lojalita je zvyčajne nižšia ako u tých starších. Dnešná generácia 40-60 ročných ľudí je iná ako bola pred desiatimi rokmi. Podľa našich prieskumov sú to internetovo zdatní ľudia, nakupujúci na internete síce s nižšou frekvenciou, ale s vyššou lojalitou.
Hovorí sa, že trpezlivosť ruže prináša. A trpezlivosť pri podnikaní prináša úspech. Pri podnikaní sa treba nastaviť na svoju ideu a cieľ a nebáť sa aj občas zariskovať. Dávajte si malé ciele, ale pravidelne, napr. na týždennej báze. Ich splnenie Vás nabije ďalšou energiou.
Chodíte do roboty s radosťou, nadšením, tešíte sa na svojich kolegov? Baví Vás to čo robíte? Alebo v nedeľu večer už máte po nálade, keď si spomeniete na prácu v pondelok? Ak Vás Vaša práca napĺňa, tak nie je čo riešiť. Ale ak máte viacero z nasledovných príznakov, je čas na zmenu.
Pozitívne myslenie je dnes horúco témou a týka sa každéj našej činnosti vrátane podnikania a riadenia spoločnosti. Pozitívne myslenie nie je hon za úspechom a bohatstvom, ale spokojnosť a radosť v každodennom živote.
Každý z nás môže začať vytvárať krajšie pracovné prostredie. Stačí ak ku svojim zákazníkom budeme pristupovať s úctou a rešpektom. Dokážeme opäť do slovníka vrátiť čarovné slová ďakujem a prosím, ktoré nás učili v detstve. Konkurenciu začneme brať ako partnera a nie ako úhlavného nepriateľa.
Zabudol Vám kolega alebo podriadený dodať niečo o čo ste ho žiadali? Ak ho nechcete priviesť do rozpakov, všímajte čo robia jeho ruky. Empatia je základom medziľudských vzťahov a to ako sa vcítiť do druhého, nám povie jeho reč tela. Každý sme iný a na každého platí iný typ komunikácie. Nie je jedno, či sa […]
Horúcou témou dnešných dní je zamestnanosť mladých ľudí a naopak generácie ľudí vo veku 45+. Mladí ľudia sú iní ako bola generácia ich rodičov. Na druhej strane sú „výsledkom“ výchovy a doby, ktorá tu bola v 90 rokoch. Sú si viac vedomí sami seba, svojej hodnoty, svojho života a nechcú ho stráviť od rána do noci v práci ako to […]
Budovanie značky pomáha predávať. Množstvo firiem si dnes uvedomuje, že budovanie značky, imagu, kvality a dôvery v očiach zákazníkov je neoddeliteľnou súčasťou obchodno-marketingovej stratégie každej firmy. Čím je značka známejšia a pozitívnejšie hodnotená medzi zákazníkmi, tým je väčší predpoklad, že budú zákazníci motivovaní kupovať danú značku a budovať si k nej lojalitu. Budovanie mena spoločnosti ako zamestnávateľa pomáha získavať kvalitnú pracovnú silu.
Podľa prieskumu medzi marketingovými špecialistami bude tento rok hrať najdôležitejšiu rolu správny obsah a sociálne siete. Obsah znamená cielená komunikácia s vybranou skupinou zákazníkov a potenciálnych zákazníkov. Čo to znamená cielený obsah? Je to obsah, o ktorý má záujem daná cieľová skupina zákazníkov. A viete ako sú dôležité emócie pre takýto cielený obsah? Vďaka emóciám sme schopní vyberať z množstva informácií […]
Pri našich zamestnaneckých prieskumoch spokojnosti / engagementu kladieme dôraz na koreláciu jednotlivých vzťahov medzi dátami z jednotlivých otázok. Cieľom je odhaliť príčiny, nielen popis existujúceho stavu. Každá firma a pracovné prostredie je iné a preto analýzu dát robíme vždy individuálne.
Pozreli sme sa na pár posledných prieskumov. Chceli sme vedieť, či existujú spoločné hodnoty, ktoré ovplyvňujú spokojnosť zamestnanca.
Pálčivou témou, o ktorej sa dnes hovorí je generácia Milenials a teda mladé talenty. Ako ich pritiahnuť, motivovať, riadiť aj odmeňovať. Generácia Millenials je aktívna, dynamická, digitálna a prináša nové nápady a inovácie do firiem. Nikde sa ale nehovorí ako motivovať a odmeňovať tých, ktorí sú už na pracovnom trhu dlhšie, o tých ktorí firmy pred 15- 20 rokmi budovali. O tých, ktorí sú k svojmu zamestnávateľovi lojálni.
Zľavové portály sú hitom posledných rokov. Prvotný boom už síce opadol, ale stále sú u nás veľmi populárne. Avšak tak ako každá služba, aj oni majú svoj cieľovú skupinu a preto by ste si mali zvážiť, či má pre vás ponuka prostredníctvom takýchto portálov význam. Zodpovedať si otázku: „Nachádzajú sa tu moji budúci zákazníci?“ Najnosnejšou skupinou zákazníkov na zľavových portáloch sú ľudia zo stredných a menších miest, vo veku od 25-44 rokov, rodiny s menšími deťmi.
Neustále sa hovorí o o tom ako ťažko je dnes získať mladého človeka do pracovného pomeru a ešte ťažšie ho udržať. Skúsme sa na tento problém pozrieť očami Junga a jeho archetypov. Na jednej strane je dnešný objaviteľ. Druhý protipól je vládca. Myslíte si, že dnešný objaviteľ bude ochotní pracovať v spoločnosti so systémom vládca? Archetypy ale neovplyvňujú len značku, ale aj celé firemné prostredie, ktoré sa dnes spája aj Employee brandingom a atraktivitou zamestnávateľa, čiže Employer Brandingom.